onsdag 9. februar 2011

Ting tar tid:-)

Ting tar noen ganger lang tid hos meg og i kveld har jeg gjort unna litt slik arbeid. I juni i fjor ble lille Emma døpt i dåpskjolen som jeg sydde når Karianne skulle døpes. Jeg har brodert inn navnet på de som har brukt kjolen på båndene og da måtte jo navnet av Emma også komme på.

Kjolen er sydd i halvlin et stoff som jeg synes er utrolig fint, det er litt grovere en vanlig bomull men blir ikke så skrukkete som lin. Broderiet nede langs kanten er det svigermor som har sydd, hun er fantastisk flink til alt som har med håndarbeid å gjøre(++++). På båndene har jeg sydd på "La de små barn komme til meg, og hindre dem ikke. For Guds rike hører slike til."

Tips!
Denne magiske pennen "trickmarket" er fantastisk når du skal brodere på tekst, den forsvinner nemlig etter en liten stund.
(Ikke så lurt å bruke til å notere ned telefon nummer med, det det gjord nemlig min kjære mann(smil))

Karianne og Simen  med dåpsbarnet.
(Kjenner jeg gleder meg til sommeren)

Ha en fin onsdagskveld!

Du er verdifull

Klem fra
 Annfrid

5 kommentarer:

  1. Hei og hopp, Annfrid:)
    Så herlig blogg du har!! Må av og til innom og se hvem det er som legger igjen livstegn hos meg:) Alltid like trivelig!!
    Nydelig dåpskjole og herlige puter:)
    Stor klem fra Hegemor

    SvarSlett
  2. Så nydelig dåpskjole. Hos oss er navna brodert på midtstykket av dåpskjolen. :)

    SvarSlett
  3. Så herlig denne bloggen din...
    Blir så glad av å komme innom her :)
    Og denne gang er jeg i tillegg glad for at du minnet meg på det med å brodere på navn...
    3 barn som er døpt, men fortsatt ingen navn på kjolen her!
    Tusen takk for tips om den pennen.
    Fin kveld videre til deg.
    Og så må jeg få takke deg for alle de fine kommentarene du legger igjen inne hos meg. Varmer veldig :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Aldeles nydeleg dåpskjole!

    Ynskjer deg og dine ein fortsatt god torsdag! :)

    SvarSlett
  5. Så lurt å brodere navnene på dåpskjolen! Vi har brukt en som har gått i arv gjennom flere generasjoner, skulle absolutt ha gjort det samme :-) Hvor har du forresten kjøpt den pennen? Har vært på utkikk etter en sånn, men enda ikke funnet :-)

    SvarSlett

Kjempe kjekt at DU vil legge igjen en kommentar.

Jeg blir så glad:-)