søndag 10. april 2011

VÅR!

I dag har vi virkelig fått smak av vår.


 Teppe kom ut i hagen sammen med dukkene, som har ligget i dvale hele vinteren.


 Jakkene og luene lå igjen inne.
 Hagen ble fylt med barnelatter og masse skravling.
FANTASTISK!


 Jordbær plantene til Simen kommer opp av vinterjorden.


 Rosene begynner å slå knopper, å som jeg gleder meg til de blomstrer. De er mine favoritt blomster i hagen, men etter at vi flyttet ut på vår lille øy har det ikke vært så lett å få dem til å blomstre. Vinteren er heller ikke så snill mot rosene så jeg må fornye noen av dem denne sommeren også.


 Solen skinner på benken og det er deilig å sette seg ned, lukke øynene
 og nyte at sola varmer på kroppen.


Men her er hodebryet.
 I fjord sommer laget vi denne terrassen som er blitt en deilig plass å sitte på fine sommerdager, men det er litt grått og kjedelig + at vi trenger litt skjerming fra vinden som kommer rundt hushjørne. Har planer om å lage en hekk i en blomsterkasse. Men vet ikke helt hva slags hekk vi skal gå for. Rundt plenen har vi plantet buskbom, så jeg kunne tenkt meg noe annet.

Ønsker alle en fin ny uke.

Klem fra Annfrid

4 kommentarer:

  1. Herlige søndagen hos deg og:-)
    det er endelig vår og det er jo bare så deilig!
    Fortsatt fin kveld, klemklem

    SvarSlett
  2. Deilig når man kan leke ute uten alle klærne!
    Flotte bilder, skikkelig nydelige unger du har!

    vet ikke helt når det kommer til hekk, jeg er veldig på prøve/feile stadiet når det gjelder hage. Min forrige var på 410kvm, nå har vi 1,4 mål. Lurer på hvordan dette skal gå???

    Hva med å snekre store kasser og ha blomster i?
    Blir ikke så enormt mye skjerming, men koselig.
    Naboene mine gjorde det i Lyckliga gatan.
    Tror hun brukte sommerblomster, som hun byttet ut med Erica til høsten. Selvsagt mye arbeid å bytte ut hele tiden...
    Gleder meg til å se!

    Ha en fortreffelig uke!
    klem

    SvarSlett
  3. Hei, jeg prøvde meg på å legge inn en kommentar men vet ikke hvor den ble av!:) Utrolig fin blogg du har, veldig kjekt å lese. Ønsker dere alle en kjempefin påske, kommer til å savne dere og våre vanlige turer i skog og mark, men får se frem til sommeren som vi skal ha sammen:) Mange klemmer, Lise

    SvarSlett
  4. Så nydelig teppe...såååå sommerlig. Flotte bilder. Ja, det var skikkelig kaldt i dag...høstfølelse. Håper på mange flere varme vårdager:)
    Gooood natt.
    Klem

    SvarSlett

Kjempe kjekt at DU vil legge igjen en kommentar.

Jeg blir så glad:-)