tirsdag 15. februar 2011

"Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det som teller"

Jeg har tenkt veldig mye på dette utsagnet i det siste og funnet mer og mer sannhet i det. Jeg bruker mye tid på å tenke og fundere over utfordringer som møter meg i hverdagen. Og kjenner jeg mange av dere jenter i den store vide verden rett, er jeg ikke alene om den egenskapen:-) Det er så lett å drukne seg i sorger isteden for å se mulighetene og lyspunktene.

Min kjære lille gutt fikk mor til å tenke i dag,  igjen. (Smil)

Ute herjer viden for fult og jeg tenker på den stakkars gutten min som skal gå hjem fra skolen i denne vinden. Tenker at jeg burde ha hentet han, men ser på klokka at han har gått fra skolen(og han går gjennom en skog, så jeg kan ikke plukke han opp med bil). MEN plutselig hører jeg en glad stemme som roper:
"Mor, Mor kom å se eg he lagt ein drage, den flyge kjempe høgt i vinden"



"Det er ikke hvordan du har det , men hvordan du tar det som teller"


Tusen takk for alle koselige kommentarer og til alle mine unike følgere, SÅ kjekt at dere ville følge meg her på Min glede. Det gjør meg glad.

Ønsker alle en ny fin dag med mange muligheter!!!!

Klem Annfrid

10 kommentarer:

  1. Takk for påminnelsen! Det er så sant, så sant.

    Ha en fin dag du også!

    SvarSlett
  2. Så koselig!
    Er det ikke typisk da? Ungene tar været som det kommer, de syter og klager ikke før de lærer der av oss. Hvis jeg fryser henter jeg frøkna på skolen. Hvis jeg fryser må hun kle på seg...

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  3. Hei:-) så kjekt at du hadde lagt igjen ein kommentar hos meg, for då fikk eg muligheten til å finna din fine blogg med didde nydelige ordene til ettertanke:-)

    Hjerteklem - Linda:-)

    SvarSlett
  4. Nok et gullkorn fra vårt skjønne barnebarn Simen. Ser ikke problemer, men bare løsninger og godt er det. Klem fra FARMOR:)

    SvarSlett
  5. Hei.
    Så koselig at du fant bloggen min, og at du har lyst til å følge den videre- sett stor pris på slikt..æ legg mæ inn som følger på din æ da..
    Ha en flott dag..
    mj

    SvarSlett
  6. Hei=)
    Kloke ord! =) Jente rommet var kjempe koselig, den fine gyngestolen:)
    Gleder meg til å følge bloggen din!
    Klem fra Maren

    SvarSlett
  7. Jeg kjenner meg igjen ja:)

    ha en fin kveld:)

    W

    SvarSlett
  8. Absolutt gjenkjennelig:)) Så koselig hverdags historie, som sikkert ga masse smil og glede på en blåsbortdag:)) Ha en fortsatt nydelig kveld, klem♥

    SvarSlett
  9. Så utrolig fine ord og fint innlegg...
    Godt å bli minnet på!
    Har hatt en litt lei dag, men minsta som har skreket mer eller mindre konstant hele dagen...
    MEN, ville jo ikke vært foruten ;)

    Har en velfortjent award til deg inne hos meg i gårsdagens innlegg...
    Klem

    SvarSlett
  10. Takk for en påminnelse der. Den trenger jeg iblant tror jeg. Unger er fantastiske sånn. Ser muligheter i det meste.

    Magasinholderen er fra Bruka Design

    SvarSlett

Kjempe kjekt at DU vil legge igjen en kommentar.

Jeg blir så glad:-)